fredag 5. april 2013

Første gangen

Alle har sine «første gangen»-minner. Når man har levd en stund, ligger de stort sett langt tilbake i tid. Men de siste dagene har jeg forlenget listen en god del. Her er noen nye «første gangen»-opplevelser:

Det er første gang jeg har sett store brusflasker (og 2-liters ølflasker, av plast!) stå opp-ned i hagene til folk, som mini-drivhus over de totalt nedklipte rosene.

 
Det er første gang jeg har flyttet inn et sted med tomme kjøkkenskap, men det første jeg dro for å handle, var ny sykkel. 

Det er første gang jeg har vært en hel dag på bondegård med 60 rumenske barnehagebarn.
 
Det er første gang jeg har vært på bakeri (eller brødfabrikk, må man vel si) med omtrent like mange.

Det er første gang jeg har bodd 50 meter fra en jernbanelinje uten noe gjerde, men med en veldig hørbar togfløyte når toget suser forbi.

Det er første gang jeg har sett ansatte på et supermarked suse rundt mellom hyllene på rollerblades.

Det er første gang jeg skulle ønske det var skuddpremie på gneldrebikkjer, særlig de som holder det gående hele natta.
________________________________________________________________________________________________________________________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gi gjerne lyd - jeg setter pris på hilsener og kommentarer!